Buzz Awards

Gisteren was ik aanwezig bij de allereerste uitreiking van de ‘Buzz Awards’, waar de iPod tot meest ‘Buzzable’ product werd uitgeroepen. Hoe, wie, wat, Buzzen?? Een kleine uitleg:
Buzzer is Nederlands eerste ‘WoM-bureau’. Een kleine uitleg van Buzzer zelf:

Word of Mouth* of WoM is de uitwisseling van een mening en/of informatie over een product of dienst tussen consumenten of gebruikers. Word of Mouth Marketing is het stimuleren van de vorming en verspreiding van die mening.

Buzzer zet WoM (mond-tot-mond-reclame) dus in als een marketingtool, gebruikmakend van een groep mensen die gratis producten kunnen testen in ruil voor feedback (hoeft niet per sรƒยฉ positief commentaar te zijn). Hidde heeft dit net mooi verwoord op zijn weblog:

Bekenden hebben meer invloed op wat je koopt dan wat dan ook. Buzzer.nl probeert bedrijven warm te maken om daar op in te spelen. Die kunnen producten te droppen bij de aangesloten Buzzerproefpersonen. Marketeers vinden dat nog eng en ongrijpbaar. Ze maken liever een advertentie of een spotje.

Een leuk initiatief van een leuk nieuw bedrijfje, de Buzz Awards zorgt in ieder geval alweer voor een positieve ‘Buzz’ rondom Buzzer… In het plaatje hieronder vind je de uitslag van de Buzz Awards.

Voor een (nog!) uitgebreider verslag kun je bekijken bij Frankwatching

7 reacties op “Buzz Awards

  1. Mattoquai schreef:

    Zoiets zou Johan Cruijf nooit overkomen las ik net : ‘Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet.’ Bedankt voor je oplettendheid hoor juffie, en nu weer aan het werk! ๐Ÿ˜‰

  2. Mattoquai schreef:

    Dankje Manon, vind het ook een mooi initiatief. Jij bent van Buzzer? Ben benieuwd naar het vroeger-of-later spel, mijn eerste Buzz-actie. Ga ‘m snel ophalen (ben net terug van vakantie). Ben trouwens een collega van Hidde ๐Ÿ™‚

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *