Archief van
Categorie: innovatie

De “IRL Fetish”, een hang naar offline

De “IRL Fetish”, een hang naar offline

Tijdens vakanties probeer ik vaak zo offline mogelijk te leven de laatste jaren, omdat ik normaal gesproken zo’n beetje 24u per dag online ben via iPhone, laptop en andere devices. Elk jaar wordt dit een beetje moeilijker, want internet is overal dichterbij dan ooit (Wifi vind je op de meest afgelegen plekken) en online gaan is vaak ook gewoon handiger op vakantie dan een dikke gids meenemen waar toch net niet alles in staat. Nu geldt dit ook een beetje…

Lees Meer Lees Meer

Postorderbedrijven 2.0: push shopping

Postorderbedrijven 2.0: push shopping

Postorderbedrijven die je elke week een pakketje sturen zijn een stuk minder populair geworden sinds de vlucht van e-commerce, je kunt nu immers bestellen wat je maar wilt en hebt de keuze uit duizenden websites en miljoenen producten binnen een druk op de knop. Volgens onderzoek van Google (gevonden via thinkwithgoogle.com) blijkt daar toch een kleine tegenbeweging plaats te vinden, en kunnen we een revival verwachten van postorderdiensten.

Do it like a pro! Kwaliteit als hobby

Do it like a pro! Kwaliteit als hobby

Ik zie een trend: steeds meer mensen kiezen voor kwaliteit als hobby. Daarmee bedoel ik eigenlijk dat mensen (die het geld kunnen missen uiteraard) er steeds vaker voor te lijken kiezen om voor hun hobby of favoriete vrijetijdsbesteding alle spullen te kopen die een professional ook heeft. Zelfs als je eigenlijk ook een professional moet zijn om er goed mee om te kunnen gaan… ;           De grote aanjager? Internet! Dit zal voor een groot deel…

Lees Meer Lees Meer

Kleinschalig is zalig

Kleinschalig is zalig

De laatste weken/maanden wordt er heel veel geschreven over de (mogelijke) beursgang en de bijbehorende waarde van grote internetbedrijven als Facebook, Groupon en LinkedIn. Daarbij gaat het uiteraard ook over welke betekenis deze bedrijven hebben, en hoe die waarde bepaald wordt. Dat heeft uiteindelijk naast omzet en winst alles te maken met aannames over toekomstig gebruik van de producten van deze bedrijven en daar wil ik het even over hebben.

Bye bye buienradar?

Bye bye buienradar?

Met meer dan 5 miljoen unieke bezoekers per maand (en groeiende) is buienradar.nl op dit moment een van de grootste websites in Nederland. Wat is nou de belangrijkste functie van die site? Juist: Beantwoorden of het gaat regenen vandaag (of straks, of over een uur). Die behoefte wordt eigenlijk nog veel beter bevredigd door onderstaande website: tik je postcode in en je wordt gewaarschuwd of je een paraplu nodig hebt. Alerts krijg je nu optioneel via een sms’je op je…

Lees Meer Lees Meer