Archief van
Categorie: media

Ik denk nrc en ik vind Marktplaats

Ik denk nrc en ik vind Marktplaats

Onlangs kwamen twee door mij geliefde merken met een nieuwe reclamecampagne met bijbehorende slogan: NRC (mijn vorige werkgever) met het thema ‘ik denk’, Marktplaats (mijn huidige werkgever) met ‘ik vind’. Je zou bijna denken dat ze allebei ‘korte-zin-expert’ KesselsKramer hebben ingehuurd (van BEN en het alweer gestopte DAG), maar NRC werkt met designbureau Thonik en Marktplaats met Brand New Telly.

Datavisualisatie van IBM toegepast door New York Times

Datavisualisatie van IBM toegepast door New York Times

Steeds vaker zie je voorbeelden van datavisualisatie toegepast op internet, het bekendste voorbeeld hiervan is de tagcloud. IBM heeft een erg leuke speelomgeving opgezet met allerlei vormen van datavisualisatie: Many Eyes. Gebruikers kunnen hier zelf bestanden (data-sets) uploaden waarmee allerlei visuele applicaties kunnen worden gevuld. Het doel van de onderzoeksgroep binnen IBM die Many Eyes heeft opgezet (De ‘Collaborative User Experience research group‘) is het democratiseren van data en het stimuleren van sociale data analyse. Dat klinkt me wel weer…

Lees Meer Lees Meer